Wednesday, May 6, 2009

aku kembali lagi

salam rembulan (Erk... tiada pula bulan muncul)

semalam aku ke sana lagi. ke tempat pertama yang mengajar aku cara bertatih yang betul sebab sebelum ini tatihan ku seringkali membuat aku jatuh. aku ke tempat yang mengajar aku erti menjadi seorang guru yang sebenar. melayan karenah pelajar yang pelbagai ragam. yang melayu lain cara bicaranya, tamil beza cara gaulnya, dan cina tak sama pula dalam hubungannya. memang pening, tapi semua itu mengajar aku erti hidup. sesungguhnya pengalaman adalah guru sempurna buat kita. tanpa kita merasainya, tak mungkin untuk kita mengetahuinya. aku tahu semua ragam dan karenah manusia.

semalam aku naik lagi ke bukit malawati. bersantai bersama teman dan duduk di tebing sambil melihat monyet dan lotong berlompatan.. gembira ramai datang lawat dorang. dan paling aku rindu, dari atas bukit aku melihat sekolahku di nun bawah sana... ah... rindunya...

No comments:

Post a Comment

komen la. sama2 kita abiskn air liur(eh x yah pn, jaz use u hand)