Sunday, October 5, 2008

salam aidilfitri



dengan nama Allah yang maha pengasih lagi maha penyayang

hari raya...sungguh sedih... hari ke-30 berpuasa, aku dan kawan2 beraya di felda. sebelum ni memang dah pernah beraya di sana. memang best, terasa suasana kampung. memang penuhlah rumah pakcik dengan kerabatnya+12 orang bukan kerabatnya(pelajar upsi,upm,usm). pagi2 dah bangun mandi, takut berebut bilik mandi. pi masjid, jalan kaki. best..ramai2 dengan orang kampung solat. balik dari solat, terus call keluarga di kampung(even dah berkali2 call, tetap nangis saat mohon ampun..syahdu).. lepas tu, berziarah di sekitar kampung, 8 buah rumah dilawati dalam 1 masa(dari jam 10 pagi-2 petang), memang pecah perut, sampai rumah terakhir memang tak sentuh apa2, just salam dengan tuan rumah ja. tapi raya tahun lepas, lebih dari 10 buah rumah, dari pagi sambung ke malam.

malam, kami semua nak balik, sebelum balik, dihidang dengan persembehan bunga api + mercun.. pakcik dari utara yang bawa.memang banyak mercun + bunga api, yang mahal2 pula tu. tak payah pergi ke putrajaya pun tengok bunga api, memang best. 1 kampung jeles dengan rumah pakcik sebab dapat buat persembahan bunga api+mercun lebih dari 2 jam, dan kami terlewat sampai di rumah daripada yang dijadualkan disebabkan melayan persembahan bunga api+mercun.

hari raya kedua, just stay at home..memang layan tv je..tidur pun depan tv.

hari raya ke-3, hantar kawan ke upm. jenuh juga menunggu bas. lama sangat, terutama depan mydin(bosan+rimas+rasa nak terbang terus ke upm).

sampai di upm, disambut oleh member 1 sekolah, rupanya kawan dari uitm pun lepak sana, kami makan bersama di bawah pokok, melawat ladang(tapi dia tak benar kami ambil buah-buat membazir je..banyak yang dah masak)
malam-masak sup sebab kafe masih tutup, jam 12 malam kami picnic di kafe makan ramai2.

hari raya keempat-aku baca buku(aku terima nikahnya) sampai terlewat mandi. nak balik rumah sewa dah, tapi berlaku sesuatu yang tak terancang, tiba2 boleh sampai putrajaya(walau dah 4 tahun di sini, 1st time pijak putrajaya-haru sungguh).. konvoi, naik motor.. memang rempitlah..member bawa motor lebih laju dari pelesit rasanya(sepatutnya sampai setengah jam, boleh sampai 10 minit)...
malam..baru sampai di rumah..home sweet home.

No comments:

Post a Comment

komen la. sama2 kita abiskn air liur(eh x yah pn, jaz use u hand)