Wednesday, October 8, 2008

my friend will change her status

salam

semalam kawan call, suruh singgah rumah dia, aku bagitahu aku akan singgah selepas kelas. masa dalam kelas pun dia call. hairan juga..beria-ria call aku. aku sms dia, nak bagi aku duit raya ke? tapi dia diam je... buat suspen aku je. after class, terus rush ke rumah kawan, perjumpaan dengan budak kelas pun tak ikut(padahal penting juga).

masa borak-borak dengan kawan, dia paksa aku balik cuti ni. aku tak nak balik, tapi dia paksa juga.
"baliklah, ada peristiwa penting ni"
"apa"
"cakap dulu kau nak balik Sabah"
"susah lah..kalau ada softskill lagi, cuti makin singkat. alang-alang ja balik"
"Aku nak kahwin"
masa dia cakap tu aku tergamam seketika. lama juga aku tenung muka dia, tak percaya. dia lambai-lambai tangan kat depan aku. terkejut sangat. tak percaya ni. biar betul. dia cuba yakinkan.. nak kahwin tu..ingatkan risik dulu ke, tunang ke. memang terkejut.
"bila decide nak kahwin"
"masa cuti raya hari tu. bukan kau ke suruh aku kahwin dulu"
aku angguk dan senyum.. bukan anti dengan couple, tapi aku kurang yakin dengan keyakinan orang yang couple. pihak ketiga tidak pernah lupa menjalankan misinya. siap dalam rumah Allah pun, dia masih menggoda(buat kita mengantuk, rancak berborak..etc). apalagi dengan iman kita yang nipis sangat, lebih nipis dari kulit bawang..semua kawanku tahu akan perangai ku yang satu ini, tak berapa suka kalau orang bercouple(bring more -ve than +ve). thats why i always suggest them to get marry. tapi aku akui tidak semua orang couple macam tu...

alhamdulillah.. akhirnya sampai seru kepada sahabatku. dia adik sikit dari aku(younger a few days), dah nak berubah status pun. tuhan awalkan jodoh dia...(jodoh aku???-insyaallah ada)
aku happy sangat dengan berita ni sampai lupa nak balik rumah, nak buka puasa. akhirnya buka puasa minum air ja, after solat baru masak.
happy nya kawan nak kahwin!!!!!!

No comments:

Post a Comment

komen la. sama2 kita abiskn air liur(eh x yah pn, jaz use u hand)