Sunday, October 26, 2008

alhamdulillah ..its annual dinner with classmate

salam

kini aku da boleh tenang sikit even jilid tak sampai lagi ke tangan penyelia, at least everything finished. tak payah susah-susah lagi tidur lewat & bangun awal, tak payah lagi semakkan bilik dngan buku atau apa-apa benda yang menyemakkan, dah boleh tengok tv, dah boleh makan dengan berselera dah boleh... banyak benda yang dah boleh buat.. tapi masih konfius lagi ni, apsal kepala tak henti berdeyut. lepas tu, tidur pun tak nyenyak sangat, tak boleh dah tidur awal. boleh pula bosan disebabkan tiada kerja nak buat... o plezzz..... kena study..cik amandaatika... exam dah dekat.. even only one paper.. you must struggle...

tesis tu betul-betul buat hidup ku kucar-kacir untuk seminggu dua ni. nak makan pun tiada selera, kepala asyik sakit ja. lagi haru, bilik dah tunggang-langgang, padahal tak adalah garuda nak langgar bilik aku pun..

aku bersyukur pada-Mu ya Allah, atas segala-galanya. Kau permudahkan urusanku, kau maha penolong di kala duka dan suka... Alhamdulillah...


__________________________________

last nite ada annual dinner.. bebudak junior yang anjurkan utk semua budak klas aku. aku & a few friends paling lewat.. kasihan kat dorang, tiada bas, terpaksa aku pergi kolej ambil dorang guna taxi. that's why lewat masuk.. sepatutnya mula jam 8 dan aku masuk dekat jam 9.. teknikal problem. segan juga nak masuk, sampai saja orang dah baca doa,tunggu sampai habis baca doa baru masuk. itu pun berkumpul ramai-ramai dengan budak kelas. kita orang bukan dengar pun MC berucap kat depan. tak kisahlah, bukan penting pun, yang penting kami datang nak makan. masa MC cakap semua semester akhir wajib berucap.. barulah pay attention, kami la yang kena berucap. katanya WAJIB.. wah haru sungguh... tiada teks ucapan ni.. hehehe.. nak makan pun dah tak berselera.. dah nasi dia colourful(hujan panas/pelangi)-tak sampai hati nak makan. cuma koktel je makan banyak sikit+kek..... pastu seorang wakil dari classmate jadi MC, dia nak sebut nama sorang-sorang untuk berucap.. aku harap sangat dia buat-buat lupa namaku untuk malam ni saja, bukan untuk selamanya, tapi kena berucap juga... gementarnya. even dah sekelas hampir empat tahun, tetap nervous juga kat dorang ni + ada pensyarah lagi... aku berucap kejap saja.. tak tahu nak cakap apa, dah semua isi ucapan sama dengan member ucap... so kejap saja... malam tu ada pertandingan prince + princess.. aku ada jugalah berharap nak jadi princess.. tak tahulah pula budak junior ni buat macam ni, kalau tak mesti pakai baju yang vote punya, aku memang outlah, apa tak nya.. tema warna ungu+putih.. aku out of theme.. brown colour(siap suruh kawan jahit manik lagi+pakai kasut 2 inch-nak balik... main lumba lari lagi. siap bawa belon ungu.. dengan kasut tinggi+baju ala-ala jubah.. kalau bakal mak mentua nampak memang kena reject.. ) hahaha.. akhirnya dorang choose kat girl yang pakai baju sexy sebagai princess... dorang ni kena pakai glasses ni.. rabun apa....prince pula untuk kawan yang memang macholah malam tu.. aku siap ambil gambar lagi dengan dia..
majlis tu lewat habis... sesi bergambar dengan semua semester tujuh. after this.. harap-harap ada jodoh jumpa lagi. sedihnya.. akhirnya akan tamat khidmatku sebagai pelajar di uni ini... wahhhhhh nak nangis...

No comments:

Post a Comment

komen la. sama2 kita abiskn air liur(eh x yah pn, jaz use u hand)