Thursday, October 30, 2008

aku dan kuliah

salam

hari ini ada kelas ganti. ialah, dah lah kuliah sekali seminggu, pensyarah pun bukannya tiap minggu datang. so pecah rekodlah, buat kelas ganti masa minggu ulangkaji. tapi aku tak kisah sebab lepas ni mesti aku rindu balik nak pergi kuliah. rasanya dalam semester ni, hanya dua kali seminggu aku jejakkan kaki dalam campus.

sampaikan budak rumah pun tak hairan tengok muka aku hari-hari ada kat rumah. tukang jaga rumah. tolong bukakan pintu kalau dorang tak bawa kunci.....
housemate cakap, kalau rumah aku kat semenanjung ni, maybe tiap-tiap minggu aku balik. memang pun. sedangkan housemate yang kuliah dari isnin-jumaat ada pun tetap balik setiap minggu. aku tak hairan pun, biasalah orang dah kahwin. ada tanggungjawab lain. even aku tinggal di sabah pun, kalau aku banyak duit, memang balik kampung la setiap bulan...

memang bestlah, semester akhir ni....

dan aku tidak sanggup untuk mengira detik saat aku meninggalkan alam campus....

No comments:

Post a Comment

komen la. sama2 kita abiskn air liur(eh x yah pn, jaz use u hand)