Friday, April 5, 2013

SAYAP PESONA RATU





assalamualaikum dan salam sejahtera...

ya... aku tahu... novel ini sudah lama keluar... tapi baru hari ini tangan rajin sikit menulis untuk memperkenalkan novel ketigaku ini.

cover maniskan? semanis tuannya! (ceh, perasan betul kan tuannya tu)
ok... cover tu memang manis... semanis ceritanya.... (perasan lagi)

lupakan dulu semua itu. mari aku perkenalkan barang baik punyeerrr

novel ketiga ni dilahirkan pada disember 2012.. (pssst... nak tahu rahsia? ni hanya kita yang tahu ya... ceh.... yerla sangat.... novel ni sebenarnya telah siap dan dihantar pada tahun 2011, iaitu sebulan selepas menghantar manuskrip Betulkah?) lama juga terperap sebelum diterbitkan. que untuk penerbitan sangat panjang. itu maknanya, sudah ramai yang menghantar manuskrip ke Grup Buku Karangkraf. laku betul GBK... dan telah lahirnya ramai penulis... tahniah. satu perkembangan yang baik....

blurb


Baik-baik sayang
I’m yours
 you are mine

SAYAP SI PESONA RATU

Amanda Aniqah






Ini bukan versi kisah Raja Sulaiman-Ratu Balqis. Ini hanya coretan insan biasa yang tak punya apa-apa, edisi Sulaiman Yunus-Balqis Salam yang dipertemukan dalam satu bilik dan di bawah bumbung yang sama.

Ibu suruh kahwin. Ayah nak dia tamatkan zaman bujang. Si ratu bukannya tidak suka dengan kewujudan sebuah perkahwinan. Tapi dia tak suka dengan pasangan yang dipasangkan untuknya yang dikenali sejak zaman purba lagi. Nak cari calon, tak ada lagi kenalannya yang sudi pinang. Terpaksalah terima sebuah perkahwinan walau tak rela. Bertahun terpisah, bertemu semula dalam sebuah perkahwinan. Sebenarnya, semua orang tidak tahu tentang sejarah antara dia dan si pemilik tulang rusuknya itu.

Si dia pula tersenyum dengan cadangan superb emak! Si penakluk hati menjadi miliknya. Tidak sabar untuk menebarkan sayap mendakap sang ratu. Walau lelah menunggu agar pintu hati itu terbuka, namun dia tetap bersabar kerana baginya si dia memang dipasangkan untuknya!
Banyak perubahan yang berlaku. Banyak aktiviti yang bertukar masa. Banyak hari berubah corak. Sedangkan hati masih macam dulu. Belum mahu berubah. Sampai bilakah?  Adakah sampai terputusnya nyawa dari badan?

Kau selalu menjadi ratu di hatiku. Tiada penakluk melainkan namamu- Sulaiman

Engkaulah sayap yang menjadi pelindung dan membawa terbang ke gerbang bahagia- Balqis

Talian hayat, spare nyawa atau tujuh kehidupan tiada lagi untukmu. Jangan sampai kau tiada peluang untuk mencurahkan sayangmu yang berlambak tu pada dia-Khadijah

Hati terawat dengan tingkahnya yang sangat prihatin dan penuh kasih sayang. Tidak salah aku memilih dia-Mariam

Kau dah parah. Macam nak jadi calon untuk ICU pula. Terlebih nazak dari orang sakit – Musa


­­­­­­­­­­­­­­­­­­­Pujian hanya untuk DIA. Kita sering mencari pelangi di saat yang sangat kita perlukan sedangkan kita sering merungut saat hujan tiba.­ Ingat, pelangi tiba hanya selepas hujan. Apa yang kita perlukan ada di sisi kita cuma kadang-kala kita tak sedar apa sebenarnya yang kita perlukan. Kemahuan kita sering tidak seiring dengan apa yang kita perlukan. Sebenarnya, ALLAH sering memberi apa yang kita perlukan. Hargailah apa yang ada di samping kita dengan sebaiknya. Itu adalah rahmat terbaik yang kita miliki. Marilah kita seiringkan segala yang menjadi hak milik istimewa dan sematkan dalam jiwa untuk merebut sebuah peluang bahagia yang sudah dibentangkan sayapnya. Sebaiknya kita kendalikan ia dengan cermat agar dapat ‘landing’ dalam keadaan yang terbaik. Lalui hidup ini bersama dengan orang yang menjadikan kita sebagai seorang ratu atau raja melalui SAYAP SI PESONA RATU-amanda aniqah.


2 comments:

  1. nnti da abih baca kita ckp ya
    :)

    ReplyDelete
  2. hehehe.... thanks.... orang tunggu komen awak....

    ReplyDelete

komen la. sama2 kita abiskn air liur(eh x yah pn, jaz use u hand)