Tuesday, August 31, 2010

LARA RINDU

salam ramadhan yang ke-21 & selamat hari merdeka

segala puji hanya bagi DIA. hanya DIA yang maha sempurna
semoga kita semua mendapat rahmat-NYA melalui pertemuan dengan miss lai(lailatul qadr)



perginya bukan untuk tidak kembali
datangnya bukan untuk bersua kembali
tapi pertemuannya membuat dia terasa ingin kembali


Lara Rindu

Amanda Aniqah
RM 23.90
ISBN: 978-967-5489-76-1
~640 hlm
Bahasa Melayu

Kastia suka kepada kehidupan, apalagi dalam dunia pelajaran. Misinya adalah Long Life Learning (Belajar Sepanjang Hayat). Bukan macam polisi temannya, Chinta, 3L iaitu Long Life Love. Loveaholic. Atau macam etika Makhluk Perosak, Long Life Work. Memang Workaholic. Langsung tidak ceria hidup. Anjakan terbesar dalam catatan hidupnya adalah perkahwinan. Ia wujud bukan atas cinta. Tanpa wasiat, tiada tangkap basah.Tiada kontrak perkahwinan keluarga atau ‘family arrange’. Dia pun tidak tahu macam mana perkahwinan ini boleh terjadi. Menghairankan! Bila rahsia terbongkar, lara hatinya dibawa terbang jauh. Langsung tidak menoleh ke belakang walau rindunya mengundang lara.

Tarikh Terbit: 1 Sep 2010

-----------------------

sedikit coretan

Alhamdulillah. puji-pujian hanya bagi DIA kerana memberi kesempatan kepada cik aa untuk mencoretkan sesuatu untuk tatapan bersama.tidak sangka, akhirnya jemari ini telah selamat melahirkan sesuatu yang telah lama hanya tersimpan dalam minda(thanks to publisher too)

pembikinan novel ini ditulis sekitar tahun 2008 dan siap sepenuhnya pada awal tahun 2010(ceh macam pembikinan filem pla). asimilasi dari dua dunia kehidupan cik aa. zaman belajar dan zaman bekerja.

lama juga ia terperap dalam lappy. bila ada masa terluang, barulah jemari ini mengukir kata. kadang-kadang sampai berbulan-bulan cik aa tak buka lara rindu ekoran kekangan masa.

tak terjangkau difikiran kerana cik aa mampu merealisasikan ia dalam nyata.apatah lagi sekarang ni, skop kerja membuat minda dan fizikal cik aa tertumpu 100% ke arahnya. kesibukan melanda membuat diri semakin jarang mengungkap apa yang banyak terlakar di minda. tidak berkesempatan untuk dicoret.

syukurlah mini2 novel sempat cik aa kudratkan tangan untuk menaip. nasib ia sudah bermula, ikutkan yang sebenar, mungkin ia tak akan berakhir. tapi tulah, selagi ia tak berakhir fikiran cik aa pula yang tak tenang. sebab tu cik aa buat sehabis daya untuk memastikan ia sampai ke penamat(rasa macam berhutang pun ada)

cik aa minta maaf andai apa yang anda inginkan tidak sama dengan apa yang telah cik aa sampaikan pada novel ini. maklumlah.. pertama kali cuba...pasti tidak sempurna kerana kesempurnaan hanya ada pada DIA. cik aa cuma mampu perbaiki diri untuk menjadi insan yang lebih baik.

-ya ALLAH, KAU pertemukan kami dengan ramadhan. KAU pertemukan kami dengan lailatul qadr. YA ALLAH, kami memohon keredhaan-MU dan syurga-MU

1 comment:

  1. great novel!!! like it..^^
    sy dah baca n ulng utk bbrp kli... it just feels so nice...^^ -amalina-

    ReplyDelete

komen la. sama2 kita abiskn air liur(eh x yah pn, jaz use u hand)