Friday, April 24, 2009

ia ternoktah di sini

kalau dulu, aku slalu call bonda... mengadu kerana dapat murid sekolah yang nakal. bonda bilang... sabar nak... ada hikmah di sebaliknya. tapi memang betul, kini dengan cerita lain pla aku mengadu kepada bonda, kukhabarkan"Bonda, anakanda tak sanggup untuk meninggalkan semuanya" mengadu dengan linangan air mata. sedihnya..... tapi aku pasrah..detik itu tiba juga...
mulai esok.. aku bukan lagi bergelar cikgu di smksaaz..... (insyaallah, kalau ada rezeki, nanti akan jadi cikgu semula).

pada awal aku menjejakkan kaki di sana, aku selalu berharap"bilalah sampai bulan april ni.cepatlah sampai supaya aku cepat-cepat blah dari sini." itu dulu. saat tarikh begitu pantas bergerak, saat masa sudah meninjak ke malam, aku selalu runsing. sedih pula nak tinggalkan sekolah pertama yang MENGAJAR AKU ERTI MENGAJAR. kasih kita tercipta di saat akhir. tapi memang selalu begitu, sedih akan setiap perpisahan kerana kita terlupa adanya pertemuan sebelum ini. yang yang bermula ada akhirnya.

kalau aku geram, nafsu amarah memang tidak dapat ditahan, syaitan betul2 gembira kerana dapat mengusai aku(Ya Allah mohon pelihara aku).. marah dengan sikap murid yang mencabar kesabaran aku... dengan lagak tidak bersalah mereka yang masih mentah aku denda.. pukul dengan duster, berdiri di atas kerusi, berdiri depan pintu... sampaikan tanganku menyentuh mereka.. mencubit mereka.. begitu skali aku saat amarah menguasai. tapi hanya tika itu. selepas itu, when i back to neutral, baru sedar kesilapan diri. sehari suntuk rasa bersalah. dengan ringan langkah, aku akan kembali ke kelas murid yang aku dah denda, mohon maaf kepada mereka.. MAAFKAN SAYA.. Smua.. love u all...

kalau dulu, aku tidak sabar untuk menggapai bulan april. dalam hati slalu berkata.. bilalah april ni menjelma. kini, sedari awal bulan april lagi, aku slalu berkata, jangan biarkan bulan ini berakhir.. tolong.. tapi boleh ke? nonsense kan?

dan kini, dari kelas ke kelas, aku memohon ampun.. tangisan air mata begitu deras mengalir. tanpa segan silu, seorang guru menangis depan pelajarnya.... trima kasih semua....
lov u alllllllllllllllllllllllllll

1 KRK- trima kasih kerana ajar saya bagaimana untuk menjadi seorang guru BM
1 Al - terharu bila kamu pasrah trima denda dari saya... tanpa bantahan dan saya yang sedih, kenapa kamu tak menolak untuk tak kena denda... (Leh pla kan.. trima kasih kerana jadi pelajar saya yang sangat baik dan taat)
1Ba - kamu memang spesel... kenapa? kamu tahu sendiri kan.... thanks for everything....

dan buat mereka yang saya slalu relief... slalu menyampuk masuk klas kamu... slalu suruh masuk klas( jangan ponteng) dan segalanya... di sesi petang smk saaz, sesungguhnya tiada kata seindah bahasa, tiada yang sayu sejernih air mata.. NOSTALGIA BERSAMA KALIAN ADALAH YANG TERINDAH... LUV U ALL...

No comments:

Post a Comment

komen la. sama2 kita abiskn air liur(eh x yah pn, jaz use u hand)