Saturday, August 9, 2008

080808-birthday

alhamdulillah.. Dia masih memberiku nafas untuk merasai nikmat-Nya, nikmat umur. hari ini genap 23 tahun aku menghuni rumah-Nya, sebagai penumpang bila-bila masa aku harus keluar. tetapi aku bersyukur, Dia masih sudi menjadikan aku penumpang di rumah-Nya. aku tak sedar pun yang umurku semakin meningkat(ada apa pada usia andai ia tidak mampu menunjukkan kematangan, sekadar satu peralihan nombor yang memberi amaran tentang datangnya tua). kadang-kadang seakan terlupa tentang usia(bukan pura-pura lupa, tapi betul-betul lupa). hari ini juga hari istimewa bagi mereka yang melangsungkan perkahwinan pada hari ini(diberitahukan padaku hampir 400 orang mendaftar di jabatan agama islam untuk menoktahkan zaman sendirian berhad) dan hari ini juga merupakan acara pembukaan olimpik di Beijing. nampaknya hari istimewa aku betul-betul istimewa.
dan kerana itu.. special thanks to :


1. Ya Allah, moga nikmat usia yang Kau berikan padaku adalah sebaik-baik nikmat-Mu yang dapat aku gunakan untuk mencari redha-Mu. terima kasih atas segala-Nya. jadikan aku sebagai hamba-Mu yang selalu bersyukur, moga segalanya di bawah petunjuk-Mu. biar aku manfaatkan usiaku untuk selalu dekat dengan-Mu.

2. a very(infiniti) thank to
my mother. thanks mum for your suffering to born me. mum..(rasa nak nangis pula), kesudianmu mengusungku selama 9 bulan tidak mampu kubalas, aliran air susumu to grow me up, the caring of night without sleeping, the past of day with all my behaviour, the...all(tak tertulis)...memang tak mampu aku balas. ya Allah jadikan aku anak soleh yang sentiasa berbakti kepada orang tuaku.

3.
father..your are the best men i had i the world. thanks so much dad, for cheer me up, for the concern.. for..everything...

4.for my
sis-wish u all luck..

5.for my
friend. thank for the concern, wishing(amin..ada-ada ja yang korang wish.. hem pasal jodoh tu..still in the blank...lawak...yan...next time kalau nak kenenkan..carilah yang sekufu, nanti ada pula macam ayam dengan itik(satu bumbung lain bahasa). apa pun terima kasih atas semuanya..tak putus2 dapat wish.

6.for
everyone...biar kita meningkat seiring usia untuk menambah tangga mendekat pada-Nya.

what happen in my birthday???

a very an unexpected..dalam menunggu 12 midnight, aku tengah berada di klcc tengah nonton wayang 'the mummy'(ada ke watak jet li jadi jahat--tak patut betul). habis menonton wayang, nak balik rumah..sesat cari pintu keluar..tak jumpa..semua dah tutup..apa taknya, tak ada orang lagi yang merayau selain pekerjanya. betul-betul jadi kutu malam. pukul 2 baru sampai rumah. aku rasa pakcik taxi tu pun dah pandang serong kat kami(me&mar), yer la mana ada perempuan baik, pakai tudung keluar malam (tengok wayang midnight), hanya berdua pula tu. ni pecah rekod sendiri ni..(jangan tiru..banyak lagi benda baik yang korang boleh tiru)

pagi hari aku begitu bersemangat untuk mencari bahan tesisku, siap dihantar lagi ke arkib(thanks kak ain). aku menjadi orang kedua terawal masuk ke arkib dan bermulalah perkampunganku...hingga pukul 4.30p.m. tapi hari istimewa tidak semestinya indah.. tak tahu kenapa taxi & bas tidak ada. penantian yang amat membosankan, dah lah lapar(sempat breakfast je), cadangan untuk melencong disebabkan hari masih awal terbatal dengan sendirinya. maka jadilah kami si pungguk yang tunggu kereta pelanduk santa untuk dibawa ke pudu..siap berkelah di tepi jalan. ada taxi, tapi jam yang teruk memaksa pakcik taxi menurunkan kami jauh dari destinasi..terpaksa menapak beberapa kilometer..nampaknya selepas ini aku kena memanjakan kakiku atas sumbangannya pada hari ini. dan akhirnya.. home sweet home at 10.30pm.

No comments:

Post a Comment

komen la. sama2 kita abiskn air liur(eh x yah pn, jaz use u hand)