Wednesday, March 13, 2013

kembalilah

Assalamualaikum dan salam sejahtera
.. Ya…ya… ya… aku tahu apa dalam fikiran korang… mesti terkejut gila melihat ada entry dalam blog ini (adakah yang terkejut? Kalau tiada, tolong buat-buat terkejut ya)

Untuk beberapa waktu yang menghilang ni, mohon maaf banyak-banyak.
 Alasan, seperti biasalah

 1. Busy (betul ni. Sejak awal tahun sehingga hari ini, memang busy. Sampai2 saja di rumah, after solat, terus tidur. Tak ada lagi nak tunggu tercongok depan tv even ada cerita best. Biarpun tak sanggup nak lepaskan citer2 yang best tu, tapi mata memang tak ada komproni… nak terlelap sebab penat)

 2. Line internet di rumah ini hanya boleh capai 2 bar saja. Nak buka facebook pun tak boleh.

 3. Lagipun sekarang ni tak menulis. tak tahu kenapa.

 Bersyukur sangat sebab keadaan sudah semakin aman di negeri tercintaku ini.sejak beberapa hari yang lepas, memang tak ada ketenteraman langsung. Jarak dari sini ke lahad datu hampir 100km. perkara yang mendebarkan adalah ketika hendak melangkah pergi kerja dan ketika pulang dari kerja. Polis pula buat spot check sampai jammed jalan(macam check mat rempit yg baru buat lumba haram)

 Kasihan pula dengar cerita ustaz yang pernah mengajar aku. Mereka kena tahan oleh polis sebab disangkakan penceroboh. siap acu senapang atas kepala lagi. katanya, itulah pengalaman paling perit dalam hidup.

 baru beberapa hari nak legakan diri, tapi sekarang kembali bercelaru semula bila ada lagi kematian anggota keselamatan dalam mempertahankan negara. Nak gerak awal atau balik lewat pun kena fikir panjang-panjang. malam pula still tak boleh santai sangat. Terasa lucu pula. Sebelum ini, bandar dan pekan yang sentiasa sibuk boleh jadi lengang seperti tak berpenghuni. Kedai-kedai tutup awal. Malah, pernah habis bekalan beras di kedai runcit sebab semua penduduk kalut takut tak boleh nak keluar ke mana-mana. 

Malangnya, ada sesetengah pihak yang menjadikan isu ini sebagai suatu tambatan dalam pergerakan politik mereka. Tolonglah, yang kamu politikkan itu berkaitan dengan isu keselamatan. Nyawa orang bah…tu... 

aduhai... sekarang ni menunggu waktu pulang, hati berdegup tiba2, jantung mcm mau kluar dari soket... itulah keadaan yg dialami setiap kali hendak pergi dan balik dari sekolah. setelah sekian lama, baru kini terasa getirnya, betapa sengsara untuk selamat sampai ke rumah. selama ini, bole slamba bersaing nyanyi dengan radio. tapi sekarang, nak bsuara pun, bibir tak terbuka. saat itu, barulah ia terkumat-kamit mnyebut nama YAng MAHa Agung... maaf ya Allah... saat duka baru kalut mencari diri-MU. jalan raya yang lengang slama ini boleh mendamaikan, tapi skarang rasa mcam pokok klapa sawit tu ada mata...hati akan bersorak riang bila melihat ada kreta lain mnyusur bersama.... kalau x kenderaan di jln raya, memang terpaksa merempitlah...

 tolong kembali wahai ketenangan....

 kembalilah kedamaian...

2 comments:

  1. yuhuuu..
    camana kamu d sana..?
    harap baik2 saja..
    ade keluar novel baru yek?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi may lin... rindu kat awak...... da lma x online.
      skarang ni dah kembali aman. tapi tulah, penceroboh tu dah mnyamar jd org biasa. pastu pandai pula pergi minta keja. dorang memang x lepas kalo nk balik ke negara asal smula.
      novel ke3 kluar disember 2012. skarang ni pun da lma tak mnulis. sibuk sikit

      Delete

komen la. sama2 kita abiskn air liur(eh x yah pn, jaz use u hand)