Friday, August 5, 2011

BETULKAH? ISTIMEWA RAMADHAN

salam ramadhan
DENGAN NAMA ALLAH YG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG

PUJI-PUJIAN HANYA UNTUK DIA




Kawan + kawan = aku + kau = bestfriend forever(BFF)
Kawan + kekasih = sayang + abang = soulmate forever(SMF)

Kahwin susah, tak kahwin pun susah. Dilemanya. Tak nak kahwin sebab rasa hati masih belum mahu kahwin. Tapi orang sekeliling dah sibuk tanya siapa pasangan. Bengangnya dunia seorang wanita bila dah cukup umur.

Betulkah sekarang masanya yang sesuai untuk berkahwin? Betulkah sudah muncul calon yang telah dipasangkan sejak Luh Mahfuz? Betulkah pemilik tulang rusuk sudah menjelma?

Cinta sangat kompleks. Bukan sesenang kira 1, 2 & 3. Atau macam kita selesaikan masalah matematik head capacity(Q=mc) masa sekolah menengah dulu. Cinta memang sukar dijangka. Maka sampai sekarang berat nak terima cinta.

Tapi bila si dia berkata I love U, terus lari sebatu jauhnya. Bolehkah terima cinta dari seorang teman?

Womens are like internet virus. First, they enter your life, scan yours pockets, transfer money, edit your mind, download thier problems, delete your smile and hang your life- Nur Mawarni

You know you have me. Itulah gunanya kawan. Saling bantu-membantu. Saudara, kita akan peroleh begitu sahaja. Tapi kawan, kita sendiri yang kena cari- Farhan

Tuhan bagi anggota kita secara berpasangan. Kenapa tuhan kurniakan sekeping hati untuk kita? Kerana tuhan memberi sekeping hati lagi kepada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah cinta- Anuar

Hai, tak puas lagikah cipta tension island ni? Baru kena pinang, belum ajak terjun Effiel Tower, tapi dah macam burung tak jumpa sarang yang sesuai.-Melati

Aku tak layak untuk sesiapa – Nurul Suhailah.
________________________________

Tinta untuk kita

Kesejahteraan untuk kita semua. Alhamdulillah. Menjelma lagi hasil tinta saya. Ingatkan karya ini akan terus berkubur sejak dilahirkan pada tahun 2008. Tapi jodohnya panjang bila sang penulis sudi untuk mencoret hingga lahir cerita lengkap. Kali ini saya paparkan realiti dalam kehidupan. Tentang dunia persahabatan. Tentang dilema wanita. Terperangkap dalam sangkar usia. Bila kita dewasa, orang akan sibuk tanya bila nak kahwin. Si dia belum lagi nak pinang. Sedangkan hati juga belum sedia. Kalau hatinya belum dimiliki, itu tambah rungsing. Masih single and available. Kata Wali Band “tak laku-laku.” Kepala terus pening. Semua orang tolong jaga ‘tepi kain.’ Malu dan rimas jadinya. Tapi jangan risau, jodoh tetap ada. Allah jadikan manusia itu berpasang-pasangan. InsyaAllah, soulmate tetap akan datang. Jangan pernah bersedih, kegembiraan sedang menanti di hadapan. Mari sama-sama selami dunia cinta dan persahabatan dalam BETULKAH???~amandaaniqah~

maha SUCI DIA

akhirnya lahir juga novel yang sekian lama terkubur dalam alam maya. kali ini, kelahiran anak kedua(bukan dari rahim ya!) dari inkubator syarikat karangkraf(BUKU PRIMA) membawa sebening cahaya bersamanya.

jika diimbas kembali, kemunculan novel cik aa smuanya lahir di bulan ramadhan. Lara Rindu juga terbit pada bulan september tahun lepas. Juga di bulan ramadhan. Bulan yang penuh dengan keberkatan.

kini, Betulkah? juga muncul di bulan maghfirah ini. ALHAMDULILLAH
Terima Kasih Ya Allah atas ruang dan peluang yang ENGKAU berikan kepada hamba-MU ini. Dengan keizinan-MU, dapatlah hamba merealisasikan tulisan ini ke versi cetak.

terima kasih kepada BUKU PRIMA kerana sudi menerima penulis picisan seperti CIK AA ini untuk menjadi warga penulis dalam ruang lingkup anda... tqvm. THANKS to editor, kreatif & grafik.

BETULKAH ditulis ketika CIK AA masih lagi bergelar pelajar.

tapi kala itu, menulis hanya sbgai hobi. teruja tengok e-novel yg ditulis oleh teman-teman di alam maya. takkan sekadar jadi pembaca saja... so CIK AA putuskan mahu jadi penulis juga(walaupun tak berbakat)

akhirnya... lahirlah karya-karya...picisan SEBEGINI.

tak sangka, taipan jemari sudah melangkau hingga banyak halaman.
akhirnya...CIK AA putuskn utk mncuba nasib dngan menghantar ke syarikat penerbitan. ALHAMDULILLAH, biarpun feedback lambat, namun ia tetap diterima.

BETULKAH? disambung penulisannya ketika CIK AA berada di dunia pekerjaan. Rupanya dunia kerja tidak seperti yang pernah diangan-angankan. Di dalamnya dipenuhi dengan segala arahan-arahan ketua, kerja yang bertimbun, due date yang tak pernah kenal lelah... & akhirnya CIK AA sendiri yang lelah & longlai... jemari sudah semakin gontai untuk menulis.

tapi semangat tidak pernah luntur... takkan nak biarkan segalanya terus terkubur? kalau sudah memulai, mesti harus ada pengakhirannya.
ruang yang terhad membawa CIK AA terus berusaha untuk menyiapkan segala penulisan yang tertunggak.

CIK AA minta maaf atas segala kekurangan dalam bidang penulisan.
terima kasih atas sokongan anda semua



salam ramadhan smua...

No comments:

Post a Comment

komen la. sama2 kita abiskn air liur(eh x yah pn, jaz use u hand)