Monday, February 28, 2011

Cik Kia Vs Mr. Sony 1

“Ouch.”

Dzakiyyah terus pegang bahunya. Ya Allah sakitnya. Macam nak tercabut soket tangannya berpisah daripada soket badannya. Betul-betul sakit.

Dia pandang depan. Orang yang membuat dia kesakitan ingin dikenal pasti. Lepas ni, nak bawa pergi balai polis atas kesalahan melanggar orang awam dengan sengaja.

“Woi! Siapa langgar aku ni ha?”

Teriakannya langsung tak mengubah apa-apa. Orang ramai masih sibuk dengan aktiviti masing-masing. Ada yang berlari nak check-in. Ada yang berbaris di balai berlepas. Ada yang baru keluar dari balai ketibaan. Ada yang lenggang kangkung bawa troli. Malah, ada yang terjenguk-jenguk menunggu ketibaan seseorang.

Memang ada yang menoleh. Tapi hanya untuk sesaat. Buat apa nak layan orang tak penting di tengah-tengah kesibukan macam ni.

Dzakiyyah membebel. Memang nak pecah tengkuk orang yang dah langgar aku. Nasiblah tak dapat dikenal pasti. Kalau tak, memang dah terdaftar nama di rumah mayat. Betul-betul menyusahkan orang.

“Oh, my god!” Dia baru perasan sesuatu. Gila. Memang dah gila. Boleh dia lupa dengan kehadiran sesuatu.

“Aduhai, my darling. I’m so sorry.” Kali ini, tangisan pula yang nak keluar.

Pedihnya hati saat melihat benda kesayangannya terkulai tengah jalan. Langsung tak dipeduli. Nasiblah tak ada orang lalu. Kalau dipijak, memang dah jadi arwah pun. Mesti Pusat Pengumpulan Barangan Besi Ah Beng untung.

Cepat kakinya berlari menggapai benda kesayangannya. Makhluk yang masih bersinar-sinar tu dipandang sayu. Memang nak mampuslah orang yang melanggar dia tadi. Sampai terpelanting benda kesayangannya.

Lamborghini 8800 Sirico cuba dihidupkan. Doa dalam hati tidak putus. Berharap ada lagi nyawa untuk benda kesayangannya. Andai benda ni dah tamat riwayat, dia pun akan jadi bangkai hidup sepanjang hayat.

Bila melihat cahaya yang datangnya daripada benda kesayangannya, sinaran mata Dzakiyyah kembali cerah. Secerah arah datangnya cahaya di depan mata.

Dicium perlahan telefon dari kilang Nokia itu. Memang disayang sangat. Maklumlah. Edisi terhad. Inipun, nasibnya baik sebab terpaksa bertarung dengan berjuta-juta orang untuk mendapatkannya. Hanya 500 buah saja yang dikeluarkan oleh syarikat Nokia. Tak dapat beli Lamboghini, dapat telefon macam Lamborghini pun tak kisah. Walau harganya membuat dia terpaksa tahan perut hampir dua tahun. Habis wang simpanannya.


“Attention to...”

“Oh, my god!”

Tak sempat suara dari pembesar suara tu habis cakap, dia dah potong. Kali ini, dia ketuk kepala. Memang cari nahas sungguh. Boleh pula terlupa. Sekejap lagi dah nak berlepas.

Beg troli cepat disambar. Kakinya laju melangkah ke bahagian pelepasan. Kalau terlepas penerbangan, memang tempah penyakit. Mesti bos turunkan pangkat. Dah lah bos tu ada baik sikit. Sanggup jual Lamborghini 8800 Sirico yang memang sebiji untuk pasaran Malaysia pada dia. Mana nak cari bos macam tu!

Matanya melilau. Mencari tempat penerbangan ke Jepun. Bukannya tak biasa ke Jepun, tapi dah biasa buat macam ni. Mata mesti nak juga melilau tengok sekeliling.
“Fuh, selamat.” Nafas kelegaan dihembus perlahan. Belum lagi naik kapal terbang. Air bus memang tunggu dia.

Suara tadi tu, bikin aku kalut saja. Dzakiyyah pilih kerusi yang dekat dengan pintu. Kalau dah pintu terbuka, tak payah nak beratur di bahagian belakang untuk masuk kapal terbang.

Kali ini dia sedikit gementar. Biasanya, dua orang wakil akan dihantar ke main office di Jepun. Tapi sekarang, bos nak hanya dia saja pergi. Tiap tahun dia pijak Jepun, sampai main office Nokia di sana pun dah kenal dia. Pegawai pemasaran yang banyak bunyi. Memang dia cerewet sikit kalau ke negara asing ni.

Seramnya nak pergi sendiri!


*sedang mcari idea. lain pula yg kluar. enjoy this story

6 comments:

  1. cantik~

    macam best je cerita.
    teruskan

    ReplyDelete
  2. wah3x. ganas betul handphone cik kia ni yek. dahsyat ar. hebat gitu.

    ReplyDelete
  3. salam smua(haliban, awin, shahizaa, ihaaz). tq sudi bca & komen. nnti cik aa try sambung... sabarnya...
    xleh on9 slalu, kalo x, mmg x trusiklah keje yg brlmbak ni...

    ReplyDelete

komen la. sama2 kita abiskn air liur(eh x yah pn, jaz use u hand)