Wednesday, July 23, 2008

Kasih Seorang Wanita


Terima kasih Hawa
Kerana sudi temani Adam
Hidup ini tidak sunyi lagi

Kau sungguh tampan
Hingga membuatku tergoda
Wahai Yusuf,
Curahkan sedikit kasihmu
Agar hati Zulaikha tidak kering lagi

Kerajaanmu mewah
Agung....besar.....
Aku bangga padamu Sulaiman
Ambillah istana ini
Ambillah sekali jasad dan hati ini
Balqis rela demi kasih pada Yang Satu

Nampaknya kau tidak berubah
Aku hanya pasrah
Setiaku masih milikmu
Tidak akan hilang selagi
Asiah masih milikNya

Aku seorang wanita
Tidak punya suami
Tapi punya anak yang comel
Kasihku pada Isa tetap teguh
Seperti kuatnya hatiku melawan fitnah ini

kerana hati Mariam ada pada-Nya

Kasihmu tidak pernah hilang
Pergimu tiada pengganti Khadijah
Kau membuat hidup Muhammad sunyi
Walau bersama bidadari dunia

Aku hanya mampu pertaruhkan setia
Kasihmu membawaku bahagia wahai Ali
Kasih ayahanda membawa rahmat
Fatimah sentiasa bersyukur pada-Nya
Atas segala nikmat-Nya

Aku? cinta?
Hanya dia Yang Satu
Cukuplah Dia mencintaiku

Kasih Rabiatul Adawiyah
Tidak pernah berpenghujung pada-Nya

Dan aku
Kasihkan segalanya
Rinduku pada-Nya
Membuak rasa..
Dan itu sudah mencukupi bagiku.

No comments:

Post a Comment

komen la. sama2 kita abiskn air liur(eh x yah pn, jaz use u hand)